La perspectiva europea a l’epistolari de Martí i Franquès

Conferències  -

Dijous, 2 de juny, a la Reial Societat Arqueològica Tarraconense, la Dra. María Dolores Gimeno, del Departament de Filologies Romàniques de la URV, explicarà la relació del científic Antoni de Martí i Franquès amb personatges de l'època a través del seu epistolari a la conferència "La perspectiva europea a l'epistolari de Martí i Franquès: corresponsals, política i cultura".

La figura d'Antoni de Martí i Franquès, a cavall entre dos segles, ultrapassa els àmbits tarragonins on va transcórrer la major part de la seva vida. Fill de la Il·lustració per formació i tarannà, el seu epistolari reflecteix un gran interès per les notícies polítiques del continent europeu i pels progressos de la ciència, i mostra les aficions culturals que va compartir amb els viatgers estrangers que visitaven Tarragona.

La conferència es fa en el marc d’un cicle de patrimoni que, en aquesta cinquena edició, està dedicat a Antoni de Martí i Franquès (1750-1832). L'any que es commemora el 190è aniversari de la seva mort s'han programat quatre conferències que permetran conèixer més a fons la figura d'aquest científic altafullenc.

Aquest cicle de patrimoni està organitzat per la Biblioteca Hemeroteca Municipal de Tarragona, la Biblioteca Pública de Tarragona, la Biblioteca del Seminari, la Reial Societat Arqueològica de Tarragona, l'Arxiu Històric de Tarragona i l'Estudi Blanch i compta amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Altafulla, l'Escola Municipal de Música Tarragona i el Museu d'Història de Tarragona.