Fem Recerca 2023. Ciencia sin bata blanca. Finalitza la darrera edició dels Tallers per a estudiants de secundària, batxillerat i CFGS

Promoció

El dia 25 de gener de 2023 al Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili, el Departament de Filologies Romàniques ha tornat a organitzar una sèrie de tallers en l'àmbit de les Arts i Humanitats, relacionats amb el Grau de Llengua i Literatura Hispàniques, destinats a estudiants de secundària, batxillerat i CFGS.

L'objectiu d'aquests tallers és mostrar i demostrar als assistents com els investigadors i investigadores en l'àmbit de les humanitats fan ciència sense bata blanca.

Després d'una breu introducció en els principals àmbits d'investigació en els estudis lingüístico-literaris, els assistents han participat en tallers interactius en els que es van convertir en detectius del llenguatge, van analitzar com parla el cervell, van ensenyar parlar a les màquines, es van apropar al món editorial, van desxifrar escriptures antigues, es van endinsar en els estudis literaris reescrivint als clàssics des del rap o, així mateix, van descobrir com entren les paraules al diccionari.

En definitiva, durant aquests tallers, els assistents es van transformar per un dia en científics sense bata blanca.

Els tallers que el Departament de Filologies Romàniques va oferir als participants van ser els següents:

• Taller 1: Paleografia i edició, a càrrec del Prof. Antonio García Español i la Prof.ª Elena de la Cruz Vergari.
  • Taller 2: Lingüística, a càrrec de la Prof.ª María Dolores Jiménez i el Prof. Adrià Torrens.
  • Taller 3: Literatura, a càrrec de la Prof.ª María José Rodríguez i el Prof. Antoni Brosa.
  • Taller 4: Lexicografia i Espanyol com a Llengua Estrangera, a càrrec de la Prof.ª Sandra Iglesia i la Prof.ª Isabel Gibert.

Van participar 10 alumnes procedents de l'Institut Escola El Perelló, de Torredembarra, que van demostrar en tot moment la seva curiositat i interès per les propostes novadores dels tallers i es van mostrar molt contents i agraïts per la iniciativa. El grup d'alumnes va ser acompanyat per professors i tutors del seu institut.