Sessió COIL (Collaborative Online International Leaning)

Jornades

El dia 14 de desembre de 2022 a la Sala de Graus del Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili ha tingut lloc una sessió COIL a càrrec de la Prof.ª María Dolores Jiménez López, directora del Departament de Filologies Romàniques.

COIL és una metodologia que promou l'aprenentatge intercultural a través de la col·laboració en línia entre professors i estudiants que resideixen en diferents paísos i/o localitats dins el context d'un curs.

COIL promou el desemvolupament de competències transversals com:

• Comunicació intercultural
  • Pensament crític
  • Ciutadania global
  • Col·laboració en equips multiculturals
  • Adaptació a entorns de treball virtuals
  • Ús de tecnologies

Participar en una activitat COIL no només introdueix a la comunicació intercultural i a un creixement col·laboratiu de dimensió internacional, també facilita fer-lo d'una forma sostenible a nivell ambiental i econòmic.

És una excelent oportunitat per experimentar una perspectiva diferent a través del treball col·laboratiu i intercultural. Això permetrà obtenir una comprensió més profunda de sí mateix i de qui ens envolta així com guanyar flexibilitat i adaptabilitat.

COIL és una metodologia d'ensenyament i aprenentatge desenvolupada per Jon Rubin a la Universitat Estatal de Nova York (SUNY).

COIL combina les quatre dimensions essencials de la movilitat virtual (virtual exchange): és un exercici de col·laboració entre professors i estudiants;fa servir la tecnologia per la interacció (sincrònica o asincrònica) en línia; requereix treball en equip en una dimensió internacional; i s'integra en el procés d'aprenentatge.

Aquest intercanvi virtual desenvolupat a través de la metodología COIL és possible gràcies a la col·laboració de la Universitat Rovira i Virgili, a Tarragona (Espanya) i la Leibniz Universität Hannover (Alemannya).

Durant aquest quatrimestre, els estudiants de l'assignatura Los sonidos de la lengua española, impartida per la professora M. Dolores Jiménez López a la URV i per la professora Lidia Becker a la LUH, estaran units en aquest espai de treball virtual facilitat per COIL.