Presentació del llibre d'en Fernando Parra: "Las cinco vidas del traductor Miranda"

Creació

El divendres passat, dia 25 de novembre, Fernando Parra, que va ser alumne del Grau de Llengua y Literatura Hispàniques del Departament de Filologies Romàniques de la Universitat Rovira i Virgili, va presentar la seva nova novel·la a la llibreria La Capona de Tarragona. Celebrem doblement aquest acte, perquè la presentació del llibre va ser a càrrec de la Dra. María Isabel Calle Romero, professora de literatura del nostre departament.

La novel·a, titulada "Las cinco vidas del traductor Miranda", fabula amb la vida de J.L. Miranda, seudònim del traductor a l'espanyol de Els versos satànics de Salman Rushdie.

Fernando Parra Nogueras (Tarragona, 1978) és escriptor, crític literari i professor de Literatura a Alacant. Des de fa més d'una dècada manté una columna setmanal de caràcter literari en el Diari de Tarragona, titulada «El cura y el barbero». Alguns dels seus articles han quedat com a finalistes del Premio Francisco Valdés de Periodismo Literario. També ha col·laborat en d'altres mitjans de premsa i comunicació i en diferents revistes literaries. És autor de les novel·les Persianas (Funambulista, 2019), finalista del Premio Azorín l'any 2017, i El antropoide (Candaya, 2021), seleccionada per els Premios de la Crítica Valenciana l'any 2021. Les cinc vides del traductor Miranda completa el que l'autor ha anomenat la seva «Trilogia de la culpa i de la identidat».

Portada del llibre

Fernando Parra Nogueras