Conferència sobre processament humà del llenguatge, pel Dr. José Eugenio García-Albea

Conferències

El Departament de Filologies Romàniques de la URV va oferir, el dimecres, 16 de novembre 2022 a les 12:00 a la Sala de Graus del Campus Catalunya de la URV, la conferència titulada "Procesamiento humano del lenguaje". La conferència va ser a càrrec del Dr. José Eugenio García Albea, professor durant molt de temps a la Universitat Rovira i Virgili.

Van assistir nombrosos alumnes de grau, alumnes de màster, doctorands i professors de la URV.

Catedràtic de Psicologia a la Universitat Rovira i Virgili, el Dr. José Eugenio García Albea, durant molt de temps, ha tractat de combinar una inquietud especial per les qüestions teòriques en relació amb les bases de la Psicologia com a ciència natural, amb una àmplia implicació en la investigació empírica sobre processament del llenguatge, des de la percepció de la parla fins a la producció de la parla. La seva recerca en psicolingüística es reparteix en tres temes principals: el processament lèxico-semàntic bilingüe, els mecanismes recursius en el processament sintàctic i les relacions entre la comprensió del llenguatge i els dèficits en la teoria de la ment en la esquizofrènia.

Línies de recerca: Filosofia de la Ciència Cognitiva, Processament sintàctic i resolució d'ambigüitats, Relacions entre prosòdia i sintaxi en el processament d'oracions, Representació i processament lèxico-semàntic, Teoria de la Ment i comprensió del llenguatge en l'esquizofrènia.

Ha publicat nombrosos articles en revistes de prestigi internacional i llibres de la seva especialitat.