Conferència del Dr. Sven Tarp

Conferències

El dia 9 de novembre a les 12:00 va tenir lloc a l'aula 310 del Campus Catalunya de la URV, la conferència titulada "Aprendizaje incidental e intencional del español mediante la escritura asistida por inteligencia artificial", a càrrec del Dr. Sven Tarp, professor de la Universitat d'Aarhus (Dinamarca) i referència mundial en l'àmbit de la lexicografia. El Dr. Tarp va oferir, davant un públic nombrós, unes reflexions sobre el paper de la lexicografia en el desenvolupament d'assistents d'escriptura basats en models de llenguatge basats en IA; sobre què és realment la lexicografia tant des d'una perspectiva històrica com contemporània. Per centrar-se, després, en un projecte en curs orientat a desenvolupar un assistent d'escriptura en espanyol, semblant a Grammarly però amb característiques pròpies. En aquest context, es va discutir com pot contribuir la lexicografia, tant amb dades lexicogràfiques tradicionals com amb tipus de dades totalment noves que, com va argumentar, també es poden classificar com a lexicogràfiques. El Dr. Tarp és un dels fundadors de la Teoria Funcional de la Lexicografia.

El Dr. Tarp va ser convidat pel Dr. Antoni Nomdedeu Rull, professor, membre del Departament de Filologies Romàniques, organitzador d'aquest esdeveniment.