Suite Rovira i Virgili, amb poemes editats per l'Elena de la Cruz

Promoció  -

Cinc poemes que formen part de l'obra poètica completa d'Antoni Rovira i Virgili, editada per la professora del Departament de Filologies Romàniques de la URV Elena de la Cruz Vergari, han estat musicats per la compositora Carlota Baldrís a Suite Rovira i Virgili, estrenada per l'Orquestra de la URV i la Coral de la URV el proppassat 22 de juny en commemoració dels seus 30 anys.

Unes 400 persones van ser les primeres en escoltar aquesta Suite en un concert de la Coral i l'Orquestra de la URV al Palau Firal de Tarragona. Aquest concert va complir amb el propòsit de recordar el llegat poètic d'Antoni Rovira i Virgili i posar-lo en valor, així com de celebrar la trajectòria de les dues formacions musicals de la Universitat.

Abans de cada cançó, el professor del Departament de Filologia Catalana, Pere Navarro, va llegir els poemes que integraven cada part de la Suite, mentre que la Dra. Elena de la Cruz, experta en Rovira i Virgili, posava el públic en context.

L’acte ha estat recollit a la prensa local i a mitjans de més abast, com Catalunya Ràdio: http://www.ccma.cat/catradio/alacarta/assaig-general/la-coral-i-lorquestra-de-la-universitat-rovira-i-virgili-fan-anys-estrenant-una-obra-de-baldris/audio/1105207/