Les dones a la història de Tarragona

La Dra. María Dolores Gimeno, del Departament de Filologies Romàniques, ha estat escollida per la conselleria de Patrimoni de l'Ajuntament de Tarragona per a participar en un nou programa que té com objectiu posar en valor el paper de les dones en la història de la ciutat de Tarragona.

El recorregut comença a l'època romana, amb les representacions que ens han arribat; fins a a l'actualitat amb l'exemple de dones que investiguen i tenen una projecció exterior rellevant. El programa consisteix en nou vídeos d'uns cinc minuts cadascun que es publicaran durant els propers mesos, un cada mes i que tenen com a fil conductor, la dona.

L'arqueòloga municipal, Pilar Bravo, parla del mite de la Medusa en un vídeo que ja està publicat; la seguiran, entre altres, la Joana Zaragoza amb la figura de Minerva i Coral Cuadrada que aprofundirà sobre les dones medievals. Aquest és el llistat de vídeos i temes previstos:

• La Medusa, des del món clàssic i l'antiga Tàrraco fins a l'actualitat amb Pilar Bravo, arqueòloga - https://youtu.be/c3oCyE5Do8A
  • Minerva, guerrera i protectora amb Joana Zaragoza, historiadora - març
  • Dones Medievals amb Coral Cuadrada, historiadora - abril
  • Les Castellarnau amb Salvador J. Rovira i Gómez, historiador de la URV - maig
  • Les Heroïnes del setge de 1811 amb M. Dolores Gimeno Puyol, del Departament de Filologies Romàniques de la URV - juny
  • Elisa Cardona i les presoneres de les Oblates amb Pilar Camarasa, neboda de l'Elisa, i Montse Sans, del Fòrum de Tarragona per la Memòria- juliol
  • El Planning Mitja Lluna amb Roser Vidal, ginecòloga; Yolanda Bodoque, antropòloga; Pilar Sebastián, consultora i Maria Jesús Montes, llevadora - agost
  • Feministes i tarragonines, anys 70 amb Montserrat Duch, historiadora de la URV i Berta Ramos, activista feminista dels anys setanta - setembre
  • Dones investigadores amb Patricia Terrado Ortuño, doctora en arqueologia clàssica- octubre

Elementos relacionados