El cors: un toscà de la mar o una llengua original?

a cargo de Gerard Joan Barceló

"El cors : un toscà de la mar o una llengua original?" es el título de la conferencia que Gerard Joan Barceló, antiguo alumna de l'École normale supérieure de Paris, profesor agregado de gramática, director de la revista Lingüistica Occitana, redactor y corrector en el diario occitano Jornalet, nos ofrecerá el jueves 28 de febrero, de 13 a 15 h, en el aula 310 del Campus Catalunya.

Durant els segles d'ocupació pisana i després genovesa, sembla que la població corsa no separava la llengua illenca del toscà continental que va quedar oficial a l'època de la independència. Avui, però, molts pocs corsos identificarien la seva llengua pròpia com a una forma d'italià. Per què aquesta evolució de la representació del cors en la societat illenca? Sense oblidar els aspectes estructurals que defineixen la singularitat de la llengua corsa, sense oblidar tampoc la seva situació geogràfica i històrica que la fan particular, dedicarem una atenció especial a algunes explicacions sociolingüístiques que donen al cors la seva originalitat.