Universitat Rovira i Virgili

Conferència Inaugural Curs 2023-2024 i Acte de Presentació del Màster Universitari en Ensenyament de Llengües: Espanyol com a Llengua Estrangera

Amb motiu de la inauguració del Màster en Ensenyament de Llengües: Espanyol com a Llengua Estrangera, en el qual participa el Departament de Filologies Romàniques de la Universitat Rovira i Virgili es va organitzar el dilluns, 2 d'octubre de 2023, a la Sala de Juntes del Campus Catalunya, un acte que va tenir com a ponent invitat al Prof. Daniel Cassany de la Universitat Pompeu Fabra qui va pronunciar la conferència amb el títol: "Cómo aprovechar el aprendizaje informal de ELE en las aulas". Un públic nombrós, professors i estudiants de la URV, especialment estudiants del Máster, que van presenciar l'acte, com també els que van assistir virtualment, van tenir l'ocasió de gaudir, i també de reflexionar en relació amb els recursos i les pràctiques socials per aprendre espanyol:

Con la diseminación de Internet, se han multiplicado los recursos y las prácticas sociales para aprender español de manera informal, sin docente ni clases ni libro de texto. Muchos jóvenes (y no tan jóvenes) aprenden vocabulario con Duolinguo en el tren, escuchan y traducen reguetón, aprenden a bailar salsa, se implican en comunidades de fansubbers de "La casa de papel" o dedican horas a jugar a videojuegos con colegas hispanoparlantes. Después de revisar algunas características de estas formas de aprendizaje, analizaremos qué cambios provoca en la enseñanza formal y en sus docentes de idioma, para poder saber el mejor provecho de esta situación.

El Prof. Daniel Cassany és, des de 1993, professor titular d'Anàlisi del Discurs en llengua catalana a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Pertany al Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge i imparteix docència a la Facultat de Traducció i Interpretació, en matèries d'anàlisi del discurs, redacció, ciències del llenguatge, didàctica de la llengua i discurs especialitzat.

El seu camp d'investigació és la comunicació escrita, amb varis propòsits (fundamentació teòrica, aplicació didàctica), perspectives (llengua materna / estrangera, nens / adults) i gèneros (discurs acadàmic, escrits empresarials, divulgació científica).

La conferència es va retransmetre en streaming per aquells estudiants que s'han matriculat en modalitat virtual i per tot el públic que no hagin pugut assistir presencialment.

Share

  • Twitter
  • Google+
  • Facebook
  • Linkedin

Up