Col·laboració en un estudi del vocabulari català

Promoció  -

El Grup de Recerca en Psicolingüística (GIP) del Departament de Psicologia de la URV ha dissenyat una aplicació que permet mesurar en menys de 5 minuts les paraules del català que coneix l'usuari.

L'aplicació té forma de joc, en el qual es presenten a l'atzar paraules existents en català i paraules inventades i el jugador només ha de decidir si la paraula existeix o no. L'objectiu: mesurar el vocabulari dels parlants del català. El joc està dirigit a tots els parlants del català, sigui quina sigui la variant del català que parlin, i visquin on visquin. A més, està dirigit tant a parlants nadius com a aprenents del català com a segona llengua. En finalitzar la partida, es donen els resultats, que permeten al jugador tenir una estimació del percentatge de paraules que coneix del català, així com comparar el seu nivell de coneixement amb el de la resta de la població.

Compartint la puntuació obtinguda a les xarxes socials es pot reptar a amics, familiars i coneguts, a veure quantes paraules coneix cadascú. A més, és la millor forma de col·laborar en la difusió del projecte. El joc és també una bona oportunitat per conèixer noves paraules, ja que, quan acaba la partida, l'aplicació ofereix la possibilitat de consultar les paraules que s'han fallat al Diccionari de l'Institut d'Estudis Catalans (DIEC2). Es poden fer tantes partides com es vulguin per provar de millorar la puntuació, i el joc és accessible tant des d'ordinadors personals com des de dispositius mòbils. La informació recollida es desarà de forma anònima, únicament amb finalitats científiques.

Aquest estudi és equiparable a estudis similars duts a terme en llengües com el castellà, l'anglès o l'holandès, en el quals s'ha aconseguit superar la xifra de 200.000 participants. Ara és el torn del català! Si s'aconsegueix una quantitat suficient de participants, suposaria el major estudi psicolingüístic realitzat fins al moment en català.

Per completar l'estudi necessitem al voltant de 50.000 voluntaris que juguin com a mínim una vegada. Per participar en l'estudi només cal entrar a http://urv.cat/vocabulari.

Per més informació es pot escriure als investigadors a: vocabulari(ELIMINAR)@urv.cat

Elements relacionats

Pujar