Classe magistral: "L'occità: tan lluny i tan a prop", a càrrec del professor Jaume Figueras i Trull

De 14 a 16h a l'aula 503 del Campus Catalunya

El Departament de Filologies Romàniques us convida a la classe magistral, dins del marc de l'assignatura Lingüística romànica, “L'occità: tan lluny i tan a prop”, a càrrec del professor Jaume Figueras i Trull (filòleg i traductor de l'occità), el dimecres 24 d'abril, de 14 a 16h, a l'aula 503 de la Facultat de Lletres.

La sessió proposa una aproximació global al fet cultural occità. De primer, plantejarà la situació actual de la llengua i del teixit associatiu occitanista (entitats militants, ensenyament, front cultural, poders locals i administració regional, etc.), així com les relacions occitano-catalanes de la Renaixença ençà i la situació a l'Aran. Després, presentarà breument el patrimoni literari i l'especificitat d'aquesta literatura, que aborda la creació des dels marges, marcada per la discontinuïtat i la manca de reconeixement institucional, entre altres qüestions.

Al final de la sessió, s'atendran els interessos dels estudiants i del públic assistent

Pujar